me?

My photo
im an ordinary lady.. family type person and happy go lucky lady(not a gurl anymore..hahaha..).. suka gelak2.. hehehe.. ;) blog is my place to express myself - feeling and opinion.. not a place for me to gossip2 people or mengata others.. i love Allah & Rassullullah at the 1st place then I love myself, my family and my friends.. they are my good and strong supporters.. I have a very big family and a lot of friends.. im not the person yang memilih kawan(at all).. if u are nice to me, definitely i will be nice to u either.. im a hardworking carrier woman.. last but not least, i love being myself even though everyday is not an easier day for me.. hehehe..

Popular Posts

Wednesday 5 October 2011

makin tunduk makin berisi

hello dude,
terasa lamanya hotbabes x buka blog nie.. hehehe.. Pepatah melayu, perumpamaan padi iaitu semakin tunduk semakin berisi sebenarnya amat penting dlm kehidupan manusia agar menjadi seorang yang lebih merendah diri atau down to earth lah kiranyakan..

kenapalah hotbabes tetiba nak cerita pasal benda nie kan.. puncanya bler tngok ramai sgt org nak berdebat dgn org lain yang lebih pandai dan sedangkan si pedebat tu bukan pun mempunyai ilmu, menuntut ilmu dan paling memalukan buku dan surat khabar pun x penah nak bukak.. apakehey nye yop nak debat ngan mereka yg lebih arif dlm sesuatu bidang dan ilmu itu sendiri..

dulu hotbabes penah masuk club karate n sebenarnya,smpai skarang masih lagi menjadi ahli kelab.. mse kitorang belajar dulu ada 1 mamat nie tetiba dtng mase kitorang tengah praktis dan siap nak ajak berlawan dengan master hotbabes nie.. master nie cool jer.. layan kan mamat tu.. dia tnya,u tali pinggang apa?? mamat tu jawab x de,baru nak join tpi saya pandai lawan.. master jawab, saya x boleh lawan awak sbb saya tali pinggang hitam,kalau saya lawan awak,apa2 jadi pada awak saya yang bersalah.. mamat tu jawab, kenapa pulak salah,saya yakin saya lagi kuat dengan awak.. akhirnya, master cakap,x pe.. awak join dlu,nanti dah lama kita lawan..

dia dengan semangat pun join.. 1st day training pancit.. x sampai 30minit, dia dah nak pengsan.. dia cakap dekat master,awak memang bagus,saya x boleh kalahkan awak..

master pun borak lah ngan kami semua tanpa mamat tu.. dia ckp,biasalah manusia.. ada ilmu sikit dah berlagak.. sedangkan org yg bnyak ilmu pulak akan rasa setiap hari dia kekurangan ilmu dan dia semakin bersemangat untuk menimba ilmu..

ayah hotbabes penah cakap,lagi banya kita membaca dan belajar lagi banyak lah kita x pandai sebab ilmu allah nie sangat lah luas.. yang ada pada kita nie hanyalah setitik air daripada seluas lautan dunia.. masyaalah...

sebagai contoh,allah telah menjanjikan syurga pada nabi muhammad s.a.w tetapi nabi masih beribadat dengan sekuat-kuat hati seolah-olah esok telah mati..

P/s; jangan kecoh berapa bnyak kita dah buat,apa kita dah buat atau apa kita dah bagi... tanyalah,apa yang belum kita buat,apa yang masih tidak kesampaian dibuat.. pahala apa yang kita x dapat lagi... supaya kita selalu tercari-cari jalan membuat kebaikan...ini adalah nasihat kepada diri sendiri dan sahabat2 yang sudi membaca..hehe...

allahua'lam..

No comments:

Post a Comment